Chestii pe care aș fi vrut să le știu înainte să încep liceul

7446165

Nimeni nu te învață cum să te pregătești pentru liceu. Nu vine cineva cu un ghid de supraviețuire sau ceva de genul. Și e o perioadă destul de stresantă în care te formezi, experimentezi, treci prin tot felul de momente bune sau nasoale pe care nu știi cum să le gestionezi. Te maturizezi. Îmi amintesc că în vara de dinainte de clasa a 9-a, verișoara mea mi-a ținut un mic instructaj care m-a ajutat. Chiar și așa, după aproape 4 ani, am constatat că dacă aș fi conștientizat eu anumite aspecte totul ar fi fost mult mai ușor.

Recent, cineva m-a întrebat ce regret în anii de liceu. Cum sunt de părere că mai bine faci ceva și îl iei ca pe o lecție decât să te gândești cum ar fi fost, sper că n-am regrete. Sau, cel puțin așa cred.

Nu trebuie să-ți pese ce cred ceilalți oameni despre tine.

Din niciun punct de vedere. Vorbesc din perspectiva unei persoane căreia i-a luat puțin până să își descopere adevărata identitate, pentru că îmi era frică de reacțiile celor din jur. De faza aia cu a fi judecat pentru că ești diferit și nu te încadrezi în niște tipare. Dar asta te face unic, special, faptul că nu ești o altă oaie. Și se raportează la comportament, la vestimentație, la hobby-uri.

E important să îți exprimi opiniile

Având în vedere că m-am luptat destul de mult cu temerile de contexte sociale, a durat ceva până am ajuns să spun clar ce cred. Dar dreptul la liberă exprimare mi se pare unul dintre cele mai importante daruri pe care le are ființa umană. Așa că trebuie să profiți de el.

CARPE DIEM

Să profiți de oportunități atunci când le ai. Fără să gândești prea mult. Clar nu m-am descurcat prea bine la asta.

Ți se va frânge inima.

Și o să te doară ca naiba. O să suferi după cineva care nu merită nici măcar atenția ta. Dar trece, așa e în viață. Găsești mai târziu pe cineva care-ți face bine.

Fii sociabil. Sau fă-ți câțiva prieteni de bază.

Sunt unul dintre cei mai antisociali oameni pe care îi cunosc, așa că nu te aștepta să am un grup mare de prieteni, să fiu influențată de vreun anturaj sau să fiu party animal. Dar ai nevoie de una sau două persoane pe care să poți să le stresezi constant.

Totul merge de la sine, natural și se schimbă

Nimic nu e permanent. Mare clișeu. Dar karma și universul lucrează și dacă tu ești pozitiv și bun, atragi tipul acela de energii asupra ta. Și, cu timpul, te maturizezi, înveți din experiențele anterioare și ajungi o versiune mai bună a ta.

Să te implici mai mult. Și să-ți descoperi pesiunile mai repede. Și să citești, să te uiți la filme, să te dezvolți pe partea asta. Notele nu sunt importante. Ai grijă de tine. N-are sens să te stresezi inutil.  Poate că sunt mai multe, dar mă rezum la atât. Hai că am ajuns bine.

PACE, kissez.

Lasă un răspuns

