Despre 8 Martie pe 13

*Scriu articolul ăsta cu aproape o săptămână mai târziu. Încă sunt puțin supărată pe mine din acest motiv. Între timp, am fost cu Misha Câinele la București, am început un fel de terapie și am dat simulare la română. Asta așa ca o paranteză, în caz că interesa pe cineva ce mai fac.

m_563a5740729a664edb035ff2.jpg

FEMEI. Purtătoare de vagin. Sexul slab. Creaturi delicate. Bla bla. Există o mulțime de etichete care să denumească tipele. Și, în secolul XXI, nu suntem o societate echilibrată care să nu mai marginalizeze ființele umane în funcție de gen. Așa că există o mulțime de idei preconcepute care pun femeile într-o sferă inferioară.

Am urât întotdeauna acel TREBUIE impus în raport cu genul tău. Să fii drăguță. Să te îmbraci în rochii și fuste și haine colorate cu floricele și sclipici. Să nu te comporți urât, pentru că nu e okay și băieților nu le place o tipă care face nu știu ce. Am mai scris și AICI despre cum nu mi se pare normal să-ți dicteze societatea preferințele și să crești cu stereotipuri insuflate încă de la grădiniță.

Să nu uităm că, pentru o perioadă destul de mare a istoriei, femeile NU au avut drepturi egale. Și au fost considerate doar bune pentru făcut și crescut copii. Și eventual gătit și treburi d-astea care nu necesită forță fizică sau intelectuală. Mai alarmat este faptul că nu toată lumea a scăpat de această mentalitate și încă mai vezi în zilele noastre bărbați care își țin soțiile pe post de servitoare. Ceea ce e trist.

Da, e și mai trist că în 2017 societatea încă mai strâmbă din nas când aude despre MENSTRUAȚIE,  metode contraceptive și avort. Nu e vina ta că pierzi sânge lunar și un tampon n-a omorât pe nimeni. Lumea e mult prea pudică. În plus, ai control total asupra corpului tău. Your pussy, your choice.

Și cred că ar trebui să se înțeleagă în sfârșit că nu ne îmbrăcăm ca să atragem atenția tipilor și că nu e treaba noastră dacă o fustă scurtă, un decolteu sau niște piele îi excită pe șantieriștii care fluieră. Da, îți asumi când ieși îmbrăcată într-un anumit fel din casă, dar am auzit asta ca scuză în cazurile de viol de prea multe ori. Și mi-e scârbă.

FEMINISMUL ia amploare în ultimul timp și în România. Și mă bucur că în vremuri în care Coaliția pentru Familie se crede Dumnezeu și  le dictează oamenilor cu cine au și n-au voie să se iubescă și Biserica se sperie de educația sexuală ca vampirii de usturoi și ar fi în stare să te dea afară când ești pe stop, lucrurile încep să se schimbe. Sper.

Am trasat în linii mari problemele cu care se confruntă o tipă. Că e destul de greu să trăiești fiind privită cu inferioritate și cu un amestec de greață și milă.

Când eram mică, cred că îmi imaginam că voi crește și voi purta tocuri, eventual, ruj roșu și voi fi o business woman care face ce vrea ea și se întreține singură. Ca în filme, nu știu la ce mă uitam eu pe vremea aia. Dar aveam aspirații mari și ușor idealiste. Astăzi mi le mențin, pentru că există o mulțime de femei în lumea asta care inspiră și care chiar fac ceva măreț. Și au existat mereu. Dă un search pe Google și rămâi uimit. Da, chiar și femei medici și oameni de știință, că nu se pricep doar la modă și beauty.

Dacă te uiți mai atent în viața ta, clar există cel puțin o femeie căreia să îi mulțumești. Pentru că nu am zis-o când trebuia: mulțumesc, mama. Visez să fac lumea asta un loc mai frumos și datorită ție.

Lasă un răspuns

