Cum a fost să-mi cânte Salam sub geam

Publication1

*NU sunt hater aici, nu sunt nici fan al genului, dar hai să fim pacifiști și toleranți

**Și înainte să vină cineva cu un WTF de ce scrii despre asta pe blog, e o lume liberă and shit, hai să ieșim puțin din bula noastră colorată și să vedem și ce mai e în jur

Vara, anotimpul acela pe care eu îl urăsc din adâncul sufletului pentru căldura sa de Iad, care îți permite să te îmbraci mai sumar și să te bucuri de apusuri fascinante, să descoperi insecte de existența cărora nici măcar nu știai și să înjuri mașina de gunoi care vine în fiecare dimineață și pe care o auzi că dormi cu geamul rabatat. Or it’s just me. Pentru mulți vara este punctul culminant al anului, isterie, nebunie. Dar, dacă trăiești într-un cartier cu vecini de etnie rromă, asta înseamnă ceva important și așteptat. NUNȚI.

Aceste evenimente desfășurate de obicei în aer liber, în parcare. Cu corturi, arcade, baloane, flori, covoare roșii, decor în general kitschos. Decapotabile, rochii de mireasă care arată ca tortul de nuntă (am zis, n-am dat cu pietre), la un moment dat am văzut și o dronă. Toată crema se strânge pentru căteva ore ca să celebreze unirea a două destine. Haine colorate, cu sclipici și paiete, copii care țipă, papuci cu puf. Pentru că în parcare nu e chiar party-ul propriu-zis, e mai mult momentul de glorie.

În mai puțin de două săptămâni, am avut ocazia unică de a-l vedea pe Salam la două nunți din fața blocului meu. Să nu spui că aici în Călărași nu ai oportunități. Nu înțelegeam eu de ce aveau oamenii 7 bodyguarzi la eveniment. Mereu mi s-au părut fascinante toate chestiile care țin de lumea manelelor în general, nu neapărat într-un mod  bun. Da, am ascultat în mod ironic, asta e. Nu contest acum calități vocale, versuri dubioase și cultură specifică a rromilor, fiecare cu treaba lui.  Nu sunt chiar pe gustul meu, nu spun nici de incultură. Dar BBC a făcut anul trecut un documentar despre asta, The New Gipsy Kings. „Manele has been described as the gypsy version of gangster rap, glorifying fast cars and money.” Ce?

REVENIND.

Liniște și pace, seară frumoasă de iunie. Până încep să se audă dedicații pentru miri și familia lor, tot neamul venit din cine știe ce țărișoare. Toată lumea fericită, a venit chiar Salam să le cânte la această nuntă extraordinară. A doua oară a fost fix înainte de BAC, când intenționam să mai repet ceva. Intenționam.

Nu sunt rasistă, încerc să nu judec, Salam chiar e un personaj că nu degeaba se tot fac meme-uri cu el, omul trăiește fericit cu tot hateul. Zilele trecute a fost nebunie că a cântat la Outernational Days. Eu doar am vrut să scriu despre ce se mai întâmplă în viața mea dubioasă.

Pace.

2 gânduri despre &8222;Cum a fost să-mi cânte Salam sub geam&8221;

  1. Ce-i drept, eu personal sunt fascinat de cultura rromilor, mai ales de faptul ca ei nu au atat de multe constrangeri in a se exterioriza, in a face ce le place, indiferent de cat de criticati sunt.

    Totodata, nu pot spune ca la unul din evenimentele de care spui nu m-a macinat curiozitatea. Asa ca mi-am facut drum pe acolo, cautand sursa galagiei. Este impresionant cum isi traiesc oamenii astia momentele si cum, undeva acolo in interior, exista o rata de acceptanta si de apreciere pe care eu personal o am fata de ei.

    Dubios, nu?

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

