Aventura la Bușteni – castel, pisici, munte și iubire

_MG_3965

A durat o grămadă până m-am adunat să scriu acest articol care se vrea complex în care mai împărtășesc din experiențele mele de travel pe tărâmuri mioritice (că n-am bani să mă duc peste mări și tări momentan), în mare parte pentru că în ultimul timp procrastinez în ultimul hal (nu chiar, am fost mai rău de atât) și pentru că am rămas cu peste 400 de poze de selectat și editat. Nah, probleme de ființă cu preocupări artistice.

Nu zic că aceste câteva zile de vacanță mi-au ajuns și că nu mai am nevoie de vreo câteva sau că Bușteni e un loc așa minunat, dar cred că nici măcar nu contează unde mergi atâta timp cât găsești ceva nou, te relaxezi și ești cu cine trebuie. Sorry to break it to you, dar nu am urcat pe munte, nici pe jos nici cu telecabina, because that’s the kind of person I am. Bine că are castelul că altfel ar fi fost doar un loc tristuț lângă munte, dar e drăguț. Măcar în Predeal aveai Moose. Glumesc, sunt cârcotașă, poate că m-am săturat de ruta asta unde merg toți oamenii ăia prin august, dar revenind la oile noastre și lăsând la o parte remarcile mele acide de studentă sărak.

_MG_3738

Cazarea

A fost prima dată când am optat pentru un Airbnb, chiar dacă închiriat pe Booking, pentru că am călătorit cu mai mulți oameni so spațiu și money. Recomand AmurguluiBnB care de fapt e în Poiana Țapului, adică la vreo 45 de minute de mers pe jos de la gara din Bușteni (pentru că în Poiana Țapului opresc doar trenuri Regio) but hey, nu te duci la munte să te plimbi cu un taxi, nu? Practic ai un etaj mare, iar una dintre cele trei camere are baie proprie, decorul e drăguț cozy, livingul e colorat și chill și ai și o terasă. Also, poți să folosești bucătăria și d-astea și e super aproape de pădure. Raportul calitate preț e ce trebuie. N-am prea multe poze cu cazarea, but I highly recommend it.

_MG_3779

Teatrul cu pisici

Nu știu despre tine, dar mie îmi place să nu am un plan clar când plec undeva, și din fericire iubitul meu e de acord. În sensul că nu îmi fac neapărat o planificare în legătură cu unde vreau să merg, adică îmi stabilesc câteva obiective, dar îmi las destulă libertate în legătură cu unde și când le vizitez ca să nu am un alt stres. În plus, urăsc să fac research pe restaurante dinainte, adică îmi place pur și simplu să mă plimb și să intru unde îmi face cu ochiul de afară, să mă simt așa ca Dora Exploratoarea.

Cu câteva zile înainte de vacanță am vrut să văd ce evenimente se țineau și am văzut random că se desfășura ceva numit Zilele Culturii, cu afișe foarte nașpa care păreau făcute de copii de generală, dar treaba cu pisici mi-a atras atenția. Așa că am fost pentru prima dată la un teatru/mai mult circ cu pisici, iar noi eram în al doilea rând și era aproape gol când am ajuns – noi, vreo 30 de copii și părinții/bunicii lor. De fapt Bimbo Show e un număr mai complex, care are și un clovn, o gâscă, niște porumbei și vreo doi cățeluși, pe lângă pisicile care fac giumbușlucuri. Când eram mică cred că am fost o singură dată la circ și nu îmi place ideea de animale chinuite, dar aici toate animăluțele păreau fericite și super bine îngrijite. În plus, chiar a fost drăguț și mi-a captat atenția și copiii păreau că se distrează. Și cei doi organizatori sunt un cuplu de foști circari, which was even cuter.

_MG_4067

Castelul

Voiam să îl păstrez pentru sfârșit, dar mai bine scriu acum despre el. Dacă la Bran a fost puțin dezamăgitor, în sensul că stilul lui nu a fost ce aveam eu în cap, Cantacuzino mi-a plăcut, chiar dacă mă avertizaseră vreo două persoane că e plictisitor. Mie mi s-a părut drăguț, puțin sub așteptări, dar chiar a fost o experiență nice. Chiar dacă nu îmi plac ghizii în general, cel de aici nu a fost chiar așa deranjant. În ciuda a ceea ce vezi pe site, ai voie să faci poze în interior, iar prețul e destul de okay, 20 de lei parcă dacă ești student, asta fără galeria de artă care sincer nu mi-a lipsit. Mi-a plăcut aerul boem și faptul că există foaarte mult lemn și vitralii. Nu mă pricep eu la comentat arta, but. În plus, curtea castelului e foarte mare, leagănele alea clișeu sunt cute. O altă treabă interesantă care se desfășoară afară și pe care am făcut-o pentru prima dată este trasul cu arcul, care mi-a plăcut mult și care vreau să se repete. Un fel de Robin Hood după doi ani în Berceni.

_MG_4071

_MG_4068

Nu zic că aș veni aici mereu, dar e bun de marcat pe listă. Oricum, mie îmi plac mult castelele și clădirile istorice și abia aștept să ajung la Castelul Huniazilor la un moment dat. Soon sper.

_MG_4014

_MG_4015

Unde să mănânci și unde să NU

În ceea ce privește mâncarea, cred că a fost prima dată când am plecat în vacanță și am gătit (a se citi pizza congelată și sendvișuri) și cred că am ieșit mai ieftin așa. Cât despre  localuri, Grill Express are o pizza absolut oribilă și, trust me, eu sunt aia care a inventat pizza cu oțet la un restaurant nasol din Brașov. Pe de altă parte, La Etaj a fost mișto din mai toate punctele de vedere (mai puțin muzica, I mean cine ascultă Andra pe repeat o oră?), adică mâncarea a fost super bună, personalul drăguț, locul e decorat nice și prețul e okay. E și în centru, aproape de gară.

_MG_4112

Despre călătoria asta, sau despre călătorii în general, nu prea știu ce să povestesc. De data asta mi-am dat seama că fericirea chiar vine din chestii simple, oricât de clișeu sau fake ar suna pentru o persoană preponderent depresivă ca mine. Nu trebuie să mergi într-un loc fancy sau să faci ceva deosebit ca să ai starea aia pe care ți-o dă descoperitul de locuri noi alături de persoana importantă pentru tine. I think I am blessed I got the chance to discover new places and be happy with him and I wanna do that again and again.

Much Love and Peace.

P.S: Pentru mai mult spam cu poze, cum îmi place mie să fac, uită-te pe Instagram.